tisdag 27 december 2011

Dygn 47 ....tror jag

När man är ledig tappar man kollen på dagarna. Jag har också insett att det inte blir några sex veckors bilder dåligt med tid och medhjälpare.
Det viktigaste är ju att valparna får sin tid. De får komma ut en liten stund varje dag nu om det inte regnar för mycket. Behöver jag säga att de älskar det? Jag hade ju önskat att det varit bättre väder vill inte utsätta dem för ösregn men idag har faktiskt solen lyst lite. Igår blev det träning på trimbordet ansning av tasshåren. De var hur duktiga som helst. Enklast är ju såklart Othello som står där man ställer honom. Har precis fått veta att han ska börja valpkurs den 5 mars.
 Valparna är också mest ute på golvet mer plats att springa av sig på. Thea och Aldo vill så gärna vara med och leka och Lowa är givetvis med och ser till att allt går rätt till.
Jag har också bokat tid till veterinärbesiktning idag. Kan inte fatta att de ska börja flytta nästa vecka.
Lite bilder från dagen.

Ella som älskar att klättra i fåtöljen.


Linslusar är de allihopa !

Thea är så glad i dem och pysslar om dem som en lillmamma

Jag vill sitta i ditt knä och inte bli fotad!!!!!

för där kan jag smaka på dina fingrar

tycker denna är så härlig där alla ligger med magen i vädret


Elvis vill också upp i knät

och Othello hittade Theas valpkorg som han gillade mycket

Theas favorit sak som även Elton gillar. Elton är den som är gladast i att bära saker.




4 kommentarer:

  1. Vänta nu... Veterinäsbesiktning? Flytta??? Var det inte i förra veckan de föddes... Attans så fort det går!

    SvaraRadera
  2. Nästa fredag hämtar vi honom lille Elvis!! Vi har skaffat matskål halsband koppel och korg idag.

    SvaraRadera
  3. Så söta de är allihopa. Vi kan inte sluta titta på bilderna, det är så man smälter varje gång..... :-)

    SvaraRadera
  4. LÄÄÄÄÄÄÄNGTAR tills imorgon!!!!

    SvaraRadera