onsdag 14 december 2011

Dygn 34

Vägde de "små" liven igår och så här ser det ut

LillTeo 2234g
Elvis 2034 g
Kalle 2171
Ella 1369

Tre klumpar och en liten och nätt

Ljuvliga Kalle och Ella sover sött i favorit korgen

Söta söta Ella liten och söt med en vilja av stål.


Livet som valp ska ju bestå av nya utmaningar och utforskarlusta så idag tog jag en tur till Röda korset för att förnöja valphagen lite
Denna banvagnsleksak som både skramlar och rör sig tilldrog sig stort intresse. De bet och drog iden boxades med tassarna ja den fick verkligen visa att den var barnsäker.

Men den roligaste saken var den här lilla mjuka barn fåtöljen. Där fick får man klättra upp och ner vända på sig mm. Först ut att kolla den var Ella och Elvis.

Ska vi våga hoppa?

Vissa är ju lite mer baktunga


Vänta så ska jag ge dig en knuff!

Tror nog jag också ska försöka ta mig upp

Ella tröttnade och satte sig bredvid medans killarna gick upp och ner

Får nog ta och smaka på den med så det är bra kvalité`

Sen kom Kalle i bustagen. Först var det Ella som det skulle busas med.

Sen fick Elvis sig en omgång


På kvällen kom kära moster och hälsade på.
lillTeo somnade så sött i hennes famn men har ni sett vilken sovstil

Det kan man kalla avslappnad

Lowa är så söt mot sina små. De brukar vakna någon gång hyfsat tidig morgon ska vi säga runt 4 då sättter serenaden igång. Då lägger Lowa sig tillrätta i min säng så ska jag plocka upp dem till henne så det ska dia. Sen ligger hon där och myser tillsammans med mig och valparna äter i godan ro. Det är Lowas och min stund väl värt att vakna för. Egentligen skulle valparna inte behöva nattmål då de äter 4 mål riktig mat per dag men så länge Lowa vill. En orsak till att de fortfarande får sova valplådan på natten bredvid min säng och för att husse fortfarande får sova på soffan. En tålmodig husse vi har.På dagen vill Lowa gärna in och ligga hos valparna i buren men det är inte alltid hon tycker de ska dia. Men bra att hon fostrar dem. Hon gör precis som man ska med en cocker en mjuk men fast hand.


Kalle har minsann en gosemage även han.


Vi hade Kalle och Teo hos oss när kameran åkte fram därför lite fler bilder på dem idag,

Finna lilla LillTeo, Ser ut som om han har vita strån på huvudet och nosen men det är ljuset som spelar spratt. Han är väldigt mörka ögon och en mörk nos. Dvs en mycket välpigmenterad liver/tan cocker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar