tisdag 1 november 2011

mage

En bild på tjocka magen nyrakad och fin



Idag har det pysslats mycket med förberedelser. Magen rakad och jag har trimmat ner henne rätt rejält. Gör ont i kroppen nästan när man klipper av den fina pälsen med av erfarenhet vet jag att det är skönt för både Lowa och valpar att den är borta.
Alla förlossningsgrejorna är framtagna och lagda i den lilla lådan så allt är redo när det blir dags.

Valplådan är på plats i vårt lilla sovrum. Det slutade med att Uffe fick såga upp en ny liten öppning för att hon ska kunna ta sig i och ur den. Lite knöligt eftersom pinnen går där precis men tror hon fixar det. Lowa blev aningen sur då hon nu i kan krypa under sängen längre. Men hon tog ett varv i lådan och gic sen ut och la sig i fåtöljen. För mig känns det superlyxigt att denna gång får sova kvar i min säng , inga madrasser på golvet mm. Uffe började fixa till sig där uppe istället.
Rätt kul denna gången eftersom det bara är Uffe och jag hemma numera för han blir så involverad i allt. T.ex gillar inte madame alls att bli tempad och det gör vi varje dag så där får Uffe hjälpa till.
Telefonkontakt har också gjorts med vetten och på tisdag ringer de tillbaka för att kolla läget.


4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt...som en liten koja...väntar med spänning!!!

    SvaraRadera
  2. Vi väntar också med stor spänning på valparna.
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  3. Härligt det låter <3
    Linda J

    SvaraRadera
  4. Ska bli så spännande att se vilka färger valparna får!! :-)
    Det är så spännande allting!

    SvaraRadera