torsdag 17 november 2011

Dygn 7


Dagens bästa är att Lillbabs har gått upp ca 50 g i vikt sen igår. Jag ger henne flaska mellan varven och hon diar också . Skönt att det ger resultat. Bara att hoppas det håller i sig. Lowa vänder på dygnet. Sover på dagen och vill ut på natten och inte ger hon sig heller. Vet vem Lillbabs från envisheten ifrån. Lowa tycker nu det är skönt att ligga utanför lådan lite inte så varmt. Hon har tagit små turer även idag ut till oss andra och ville stanna en liten stund. La sig på vakt utanför dörren till valparna . Tindra tycker det här med att vara mormor är så orättvist . Hon har hört att det ska vara livets guldkant men så får hon inte ens ta hand om dem. Igår när Lowa var ute lät jag henne gå in och hälsa och direkt i valplådan ville hon. Hon fick hälsa lite snabbt och blev inte glad på mig när jag tillslut fick lyfta ut henne.Jag har dragit på mig feber och förkylning men bättre botemedel än att mysa valpar måste vara svårt att hitta.Men trots att jag är risig ska jag försöka få med Lowa på en liten liten tur. Uffe jobbar så inte mycket hjälp där.
Lite bilder såklart kommer här:

vackra lillTeo
snart är jag lika stor som dig brossan.
Visst är det vakert med svarta cockrar?

En väldigt duktig mamma som ser till att man är tvättat innan/under maten. Hon håller valplådan i perfekt skick finns inte ett spår eter valpbajs.

Jag vet jag är partiskt men visst är hon en vacker mamma.
Den vackraste som finns
och jag blir helt lycklig när jag ser hela paletten av färgen. Inte går det att säga att en är vackrare än den andra?
När man ätit då blir man så trött så
vi byter plats med varandra med jämna mellanrum

2 kommentarer:

  1. Ni är vackrast i hela världen allihopa!!
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefina och klart lowa är finaste mamman...men fattar inte...ÄTER hon upp valpbajset????

    SvaraRadera