måndag 14 november 2011

Dygn 4


Rapport från valplådan=)
Allt är fortfarande bara bra. LillTeo är den som ökar i vikt i raketfart redan nästan 550g Lillbabs är den som tar det i lite långsammare takt men brukar jämna ut sig i slutändan

 Lowa har börjat göra små mycket korta besök ut i vardagsrummet alltid med en blick mott dörren till valparna. Hon har velat ut flera gånger inatt. Tror hon tycker det är rätt så skönt när allt är tyst och inga andra hundar är nere.


Jag har ju faktiskt inte skrivit vilken färg det är på valparna och det för att jag ville prata med min "färgexpert" först.


Men så här är det.
LillTeo är som sin pappa liver/tan
Ola Salo är svart sobel dvs en svart med sobelanlag
Kalle är liver/roan and tan
och
Lillbabs är blueroan







Här ser ni varför Ola Salo är svart sobel dvs han är en svart med sobelanlag 

6 kommentarer:

  1. Så även om lillTeo ärvt färgen efter far sin så kanske matlusten snarare kommer från mamma?;)
    Så kul att de är i olika färg! Och lille trefärgade Kalle är fortfarande favorit här:) Påminner om när jag såg första bilderna på Kasper även om han var 5 v då.

    SvaraRadera
  2. Jätte stort Grattis till en så fin valp kull!!!!
    Christina, Molly, Mindra och Elsa

    SvaraRadera
  3. Häftigt att det blev valpar med varsin färg!!
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  4. Men gammelmatte!!! inte visa rumpan på mosters älskling på nätet!!!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina färger du fick fram! Detta med cockerns alla färger är EN av anledningarna till varför jag älskar denna rasen. Man blir smått ha-galen och vill ha en av varje färg... Tillgivenheten, nyfikenheten och gladlyntheten är extra bonusar.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Wow för Kalle säger jag då, underbar färg! Dom ser kanonfina ut allihop! Festligt med en blå mitt i alltihop :-)
    Kram

    SvaraRadera