fredag 13 januari 2012

Tomt

Ja det är vad det är nu inte en endast liten underbar valp kvar att kela och busa med.
Så väldigt tyst det blev här också.
Samtidigt känns det bra i hjärtat jag har redan fått veta allt hemresan gått bra för dem och de utforskade nyfiket sin omgivning i sina nya familjer.
Vilken kull det varit kom till värden på ett magiskt datum och med lite dramatik. Lowas första kull undringarna innan var ju hur den fina lilla hoppetossan skulle axla mammarollen. Något hon gjort med bravur. Har verkligen varit en alldeles underbar mamma åt sina små precis som hennes mamma var en gång.Hon kunde inte skött om dem på ett bättre sätt lugn och ansvarsfull. Men nu sen valparna vuxit till sig blivit vanliga spralliga Lowa igen som med sådan glädje lekt med sina små.
Valparna sen blev så där underbara som man bara kan hoppas på och givetvis extra kul med både ovanliga färger och en i varje färg. Med ett ljuvligt valpsätt. Trygga ,nyfikna lugna med spring i benen ja precis så som en perfekt liten valp ska vara och som gör att man blir väldigt stolt.
Inte konstigt att jag bestämmt mig för att göra om kombinationen. De är verkligen ett perfekt par Lowa och pappa Teo.
Givetvis har det tagits en hel massa bilder idag.
Ståkort så klart med Uffe som fotograf och inte den bästa timingen när han tar men ska inte klaga,
först ut
Elton för dagen en vikt på 4650 g


Fina lilla Ella med en vikt på 3290 gram

Det är jobbigt med kort!!

sen min egen lillla mysstund som är så viktig för mig.


Vad jag kommer att sakna dig


lilla bus Ella som ville ta farväl av mig först på sitt eget sätt
Den lilla tjej som har så mycket Lowa i sig.

och precis som sin mamma varvar hon bus med mys


så kom då stunden först ut var Eltons fina familj,
 Tack Klara för det fina brevet!
kärlek

Thea tar ju såklart chansen till lite mys hon med

nu är Elton resklar.
Varmt lycka till med honom!

sen kom Ellas fina familj
en liten lillhusse som väntat länge

 och här är Ella resklar
Varmt lycka till med henne!

 Det är allt svårt att förstå att för 9 veckor sedan såg det ut så här

 Med detta avslutar jag valpbloggen tackar alla läsare av den. Kul för det har funnits några läsare som mailat mig och berättat att de följt min blogg med glädje kul att veta vem någon är bakom en siffra i räkneverket. Mycket mycket uppskattat.
Kram på er!!!

4 kommentarer:

  1. Det är så kul att få följa dina småttingar! Detta var 3:e gänget för mig, lika fina allihop!
    Och så blir det lite tomt här också:D

    SvaraRadera
  2. Slut på valpmys på distans alltså...det går alldeles för fort, tycker jag...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Lilla du det är inte othello på ståbilden det är jag helt säker på:)Förvirrad som vanligt, men du är bästa uppfdaren i alla fall kram Gunilla och Othello

    SvaraRadera
  4. Tack för att jag fått följa moster Freijas lilla valpkull...underbar läsning och härliga bilder :)

    SvaraRadera