måndag 9 januari 2012

Måndag 9/1

Vet ni vad ? igår var jag minsann och hälsade på Othello som minsann inte var någon liten Ferdinand längre utan en liten busig piraya . Tyckte på bara två dagar att han blivit så stor.

Lilleplutten med sin stolta husse



Idag var det supermysigt väder ja iallafall på tidig eftermiddag och efter lite slarv de senaste dagarna var det dags att städa gräsmattan. Givetvis var Elton och Ella med som "hjälp". Vi var ute länge länge.
Ella är mycket mer framåt ute och gör allt för att hänga med de stora medan Elton är lite mer försiktig och stryker kring benen på mig men när det gäller vår korta trappa då vägrar Ella gå medan Elton springer upp och ner utan några som helst problem




Lowa övervakar så allt står rätt till och försöker mer än gärna få igång både valpar och stora på lite trädgårdsrace

hon är så jäkla tetig den där lillsyrran

tar ett tag på morbror Aldo också

här försöker Lowa få igång henne

men hallå jag kommer jag kommer

puss morbror förlåt att jag bet dig i örat



än tittar vi dit

'
än tittar vi hit

vadå försiktig jag springer ju hur mycket som helst

och när man varit ute hur länge som helst då smakar det gott med lite torkad vom

man får minsann använda tänderna rejält



men gott är det 



Fick ett telefonsamtal från en valpköpare från tidigare kull när vi skulle avsluta sa jag att hon skulle ge Boris en stor kram från gammelmatte men då sa hans matte något så fint vi säger babymatte i stället för du var ju hans matte när han var liten .

1 kommentar: