torsdag 5 januari 2012

sista natten med gänget

Måste be om ursäkt för det dåliga bloggandet den här sista veckan men just nu räcker inte dygnets timmar riktigt.
Idag har vi firat Mickan som fyller 20 år min minsting. Jag hade lite dåligt samvete då jag inte hade tid att ge valparna den tid de brukar få. Men det försvann snabbt när gästrna kom för två av gästerna kusin Hanna och hennes mamma Camilla bosatte sig i valprummet mycket roligare än att mingla med tvåbenta.


Hanna fick verkligen utstå valpattack från alla håll

givetvis ville ju alla in och få sin dos valpmys och vad som är så skoj är att alla får sin favorit.

När de flesta gästerna gått var det dags för de där bestyren som egentligen inte är så kul eller kul men en viss sorgsenhet. Badet och sista kloklippningen innan de ska flytta.Imorgon flyttar ju Elvis och Othello till jättefina familjer men jag fäster mig så vid de små och denna kulle känns som så extra speciell fast och andra sidan känns ju alla kullar så, man lever ju i nuet. Samtidigt hade jag bara kännt att det var skönt att bli av med dem hade jag nog ifrågasatt om jag var en bra uppfödare. Om inte hjärtat är med i det man gör då får det vara för mig.Men 8 veckor går väldigt fort och vilken tur att jag har Ella och Elton kvar en vecka till.

Först ut i badet var Elvis

Fy sjutton vad gör du?


jag blir ju blöt ju!!
men helt ärligt Elvis tyckte inte det var så farligt

Sen upp i sköna handduken


Och min trygga famn och bli riktigt frotterad.
Vad vi glömde ta kort på att efter min famn hamnade Elvis i husse famn för att bli torr


Nästa man för att bli fin.
Othellos klor blir klippta precis som Elvis. Som ni ser inte speciellt upphetsande

 Men va fxxn matte ge dig

nix detta vill jag inte vara med om jag drar

jag VILL INTE



jäkla kxxring rent ut sagt

tro inte jag blir glad nu


fjäska på bara fast mattes famn är allt skön den med


för att inte tala om Johannes famn



 Medan Othello badade hade Elvis cockerryck på golvet mycket spring i benen på den pojken. Han busade och höll på . Vi trodde kanske att Othello skulle göra samma men inte då jag lite spring kanske  men helst satt man stilla och betraktade omgivningen

Du brossan i morgon då skiljs vi åt


sista natten med gänget
















4 kommentarer:

  1. Oj, vad vi kommer att sakna att få följa valparna......så nu får du allt se till att det fylls på med nya små godingar!!
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  2. Lika bra att inse det - jag hade inte blivit någon bra uppfödare. jag hade inte klaat av att sälja dem.
    -Kommer sakna den här bloggen!

    SvaraRadera
  3. Skönt du har två kvar lite till, så vi inte behöver sluta läsa alldeles direkt!
    Ett sätt att få fart på lille Othello alltså för det var ett suveränt rymningsförsök;D
    Han verkar ha ärvt en hel del av far sin den. Är så kul se honom "bara sitta" o se likheten.

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för härliga valpmysstunder! kram Hanna och Camilla

    SvaraRadera