fredag 6 januari 2012

Avskedsstunden inne

Dagen startade med ett telefonsamtal från världens goaste kille som undrade om de kunde komma nu?
Det var Othellos husse som väntat så länge på denna dagen.

Men först var ju jag tvungen att ta min lilla stund med honom ett litet farväl en stund som är viktig för mig.

även Lowa kom för att ge han lite råd på vägen

Sen kom då äntligen Othellos husse och det är ingen mindre än finaste Johannes som ska bli hans husse. Kan man få en finare 11 års present?
Johannes som varit med från absolut första början då blev väckt tidigt en morgon av Gunilla att valpar var på gång och han fick snabbt göra sig iordning och gå till skolan härifrån. Men det dröjde allt några veckor innan han fick veta sin present som stod högst upp på önskelistan.



Gunilla passade också på att mysa.


Sen dags för nästa mysstund och där blev jag lite kluven. Othello hade precis åkt jag ville mysa men sen kände jag att han ville kanske sova en liten stund tillsammans med sina syskon innan det blev dags för han att åka. Så det blev lite av varje.

Anne och Micke med sin fina Elvis.
Även en familj som kändes så rätt.
De har fått vänta länge redan innan valparna var födda togs kontakt och de har verkligen varit med hela vägen. Känns kul med bloggen i sådana lägen där man kan följa sin valp innan man får komma på besök.'Varmt lycka till med min fina prins eller Elvis kallas ju kung av många.

En sista måltid tillsammans

och givetvis lek och bus med hela gänget


Sen tog vi veckokort innan Othello åkte.
Tack finaste Gunilla för ALL hjälp!


är så nöjd och stolt med kullen


liten blyger

Han har så fint huvud



den lilla busen som blivit en ordentlig kelegris



finaste Elton som jag får njuta av en vecka till med sin ovanliga färg.

skönt att ligga stolen


Mini Lowa eller lilla fröken näpen

enda tjejen och jag säger bara vilken tjej.



Lowa tyckte nog hon inte riktigt tvättat sig om munnen eller ville hon bara ge en puss.

och ett gruppfoto sista gången de är fyra.


Har i kväll   fått rapporter om att allt gått bra i deras nya hem. Elvis som har en bit att åka hade sovit hela vägen hem. Ätit en stor portion mat och redan varit duktig och bajsat ute. Nu sov han tryggt i husses knä.

Othello hade också sovit i bilen hem sedan hälsat på sina nya hundkompisar. Myst massor med Johannes och övriga familjen ätit och varit hur nöjd med livet som helst. Till och med nya lillmatte Ida hade fallit trots att hon inte ville ha en cocker till;) Men vem kan motstå honom?'
Känns så kul för Othello kommer jag ju att kunna följa på nära håll.

Lycka till med era fina valpar!!!
och ett stort TACK för att ni hör av er känns så bra i hjärtat att höra att allt går bra.

4 kommentarer:

  1. Nu blev jag allt överraskad! Så roligt för dig att Johannes blir den nya hussen!

    SvaraRadera
  2. Så får lille Othello världens bästa husse!
    Hoppas de bloggar själva eller du berättar lite, för det där kommer bli hur bra som helst!

    SvaraRadera
  3. Bättre avsked kan ju valpisarna inte få!!
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  4. Vad fort tiden har gått!! Och de har blivit så fina, allihopa!! Och vad kul att Johannes blir husse till en av valparna :-)
    Hoppas vi får se dom när de blir lite större!
    Kram

    SvaraRadera