måndag 24 oktober 2011

6 veckors dräktighet 43- 46 dygn

Bröstkorg 61 cm
Midja 59 cm
Vikt 13,4 kg´






Lowa går ju in i vecka sju nu och vilken dag som helst nu kan man börja känna valparna.Vi närmar oss slutet med stormssteg känns det som.Hon kanske inte er så tjock ut uppifrån men en rejäl kula har hon under magen. Igår gick Lowa,Thea och jag ut på promenad i skogen. Släppte loss dem och det var som om Lowa kände att det blir nog inte på ett tag så hon tog sig ett rejält race i skogen blev nästan lite orolig att hon skulle ta ut sig men är övertygad om att hon känner sina gränser själv. Idag däremot var det tungt och det blev en kortis. Vill inte tvinga henne. Hon har börjat snarka rejält typiskt gravida påstår Uffe. Hon är totalt matgalen provade att ge henne morot som varit Tindras favorit under dräktigheter men se en äcklig morot var hon inte intresserad av. Idag har jag börjat ge henne filmjölk bra för kalket i kroppen. De senaste dagarna har hennes humör inte varit på topp varit grinig mot de andra hundarna och velat vara i fred. Rätt typiskt.

Detta händer vecka 6:
Fostren är nu 7 cm långa och man kan se att delar av rörbenen har börjat att förbenats. Pälsen börjar växa runt dag 45."

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande......vilket/vilka datum tror du det blir. Hoppas nu där är en tik. Jag har inte nämnt nåt mer till barnen så de misstänker ingenting. Ska verkligen bli världens bästa julklapp och överaskning. De tror de ska få en massa lego o tv spel så kommer jag med en valp....det är så jag själv får fjärilar i magen av blotta tanken. Hoppas vi ses på torsdag , kram Marianne

    SvaraRadera