onsdag 12 oktober 2011

4 veckors dräktighet

bröstkorg 54 cm
midja 49 cm
vikt 12,1 kg

I söndags kom stora tvivlet.Är hon dräktig eller ej? Jag som varit så säker men tyckte inte det hänt så mycket sista veckan. Gunilla tvivlade också hon kände inga "vibbar" vilket hon alltid gjort med Tindra. Var väldigt glad att jag bokat ultraljud denna gången.Det har jag inte gjort någon gång med Tindra men förra veckan blev jag så sugen att testa. Och visst fanns där valpar i magen.Ett helt litet gäng var där men man ska inte glömma att fortfarande kan hon resorbera bort en del. Ska bli spännande att se hur många som tittar ut. Kändes också skönt att boka upp back up inför stundande valpning.Bara lovord över Näsums veterinärklinik. Det var Lena som ultraljudade Lowa och hon skötte sig exemplarisk och stod blickstilla hela tiden. Att man sen fick massor av godis av Lena efteråt gjorde ju inte saken sämre. Ett toppenställe att vara på.
Men som sagt annars har jag inte märkt så stora förändringar senaste veckan men brukar ju komma framåt vecka fem.

1 kommentar:

  1. Å, vad spännande det ska bli att se vilka härliga färger som "poppar" ut! Förstår att du (ni) längtar!
    Hoppas lättheten med att sälja valpar i denna kull även smittar av sig på oss nu i nästa som Elsa får om en vecka, känns nästan overkligt att alla redan är sålda, vilken lyx!
    Kram

    SvaraRadera